2-jarige begint bloed te spugen, wordt blauw en sterft in ziekenhuis: Dokters waarschuwen alle ouders over dood thuis

Het incident gebeurde ongeveer zo’n twee dagen na Kerstmis in 2015. Dat was toen Stephanie en Brian Florer’s dochtertje Brianna stierf. Volgens The Oklahoman en New York Daily News was ze slechts 2 jaar oud.

Dat nieuwsgierige kinderen dingen soms in hun mond stoppen is niets ongewoon en meestal ook volkomen ongevaarlijk. Het is immers een manier waarop ze de wereld verkennen. Sommige dingen kunnen echter fataal zijn voor nieuwsgierige peuters.

Geen enkele ouder wil zijn kind zien lijden. Gelukkig is lijden het grotendeel van hun tijd van korte duur. De problemen lossen zich vanzelf op met de tijd en het leven gaat verder.

Maar dat is helaas niet altijd het geval. Laten we Brianna in elk geval nooit vergeten. Haar verhaal lees je hieronder.

Brianna Nikole Florer was two years old when she passed away after swallowing a button battery. RIP Brianna💕(25th November 2013-28th December 2015)

Posted by Little Angels in Heaven on Tuesday, 28 November 2017

Kleine batterij

Brianna stierf nadat ze iets vond op de grond en het in haar mond had gestopt tijdens kerst met haar familie. Het was een kleine batterij, zoals hieronder:

Photo: Wikimedia Commons

Volgens rapporten is het nog onduidelijk wanneer ze de batterij inslikte, maar het zou minstens 6 dagen voor haar dood geweest zijn.

Parents, grandparents, aunts, uncles, teachers…this is a story you need to read! Sweet, little Brianna Florer loved…

Posted by Tess Maune on Monday, 4 January 2016

Op het eerste zicht leek het alsof de 2-jarige tekenen van koorts vertoonde, hoewel ze geen hoge koorts had. Dan, twee dagen na Kerstmis werd haar gezicht blauw. Ze begon bloed over te geven en werd met een ambulance naar het ziekenhuis gesneld.

Posted by Stephanie Florer on Wednesday, 6 January 2016

De batterij die ze had ingeslikt begon zuur te lekken dat door Brianna’s slokdarm brandde en zo in haar slagaders terechtkwam. Hoewel dokters alles deden wat ze konden, was het reeds te laat. De familie moest het nieuwe jaar dus in het funerarium doorbrengen, terwijl elke kerstmis vanaf nu een pijnlijke herinnering zal blijven aan het tragische lot van hun geliefde dochter.

“Kleine engel”

Haar grootvader Kent Vice legde uit aan The Oklahoman, met tranen in de ogen, dat ze “een kleine engel” was, en dat hij heel vaak voor haar had gezorgd wanneer haar ouders op het werk waren.

Volgens het Nationale Antigifcentrum, vonden maar liefst 11940 gevallen plaats van kleine kinderen die batterijen inslikten. 15 van deze kinderen stierven, volgens de Britse krant Daily Mail.

Hieronder kan je het nieuwsitem bekijken van BBC, waar dokters uitdrukkelijk waarschuwen over de gevaren geassocieerd met kleine batterijen.

Als je batterijen hebt zitten in een afstandsbediening, verstevig dan het dekseltje met plakband zodat het onmogelijk is voor kleine kinderen om het te openen.

Help ons deze waarschuwing DELEN op Facebook zodat meer mensen de gevaren van de combinatie kleine kinderen en batterijen kunnen begrijpen. 

 

 

Lees meer over ...