TikTok ei trucje bezorgt vrouw “gezwollen gezicht” – nu waarschuwt ze anderen voor gevaarlijke kooktrend

Een vrouw in Engeland testte een nieuwe kooktrend die zich verspreidt op TikTok. Maar wat bedoeld was als een simpel trucje in de keuken, leverde haar ernstige brandwonden over haar hele gezicht op.

Nu wil ze anderen waarschuwen voor de gevaarlijke trend.

Trends op sociale media verspreiden zich snel onder jongeren. De laatste tijd is er een kooktrend met eieren aan de gang.

Het gaat erom hoe je eieren in slechts 90 seconden in de microgolf kunt koken tot ze perfect zijn.

Maar de truc kan desastreuze gevolgen hebben, iets waar de Britse vrouw Chantelle zich van bewust werd nadat ze een test had gedaan.

@chantelleconway2020

I need suggestions on what aftercare I can do . Not had much advice and I’m really scared

♬ original sound – Chantelle Conway 🖤

Toen Chantelle de micron opende, ontplofte het ei in haar gezicht en hield ze er ernstige brandwonden aan haar gezicht en hals aan over.

De waarschuwing verspreidt zich als een lopend vuurtje

Nu gaat haar video de wereld rond en komen er vele reacties op. Op het moment van schrijven 120.000 views op TikTok.

“Ik heb letterlijk mijn hele gezicht verbrand”, zegt ze en vervolgt:
“Het was de ergste pijn die ik ooit heb gevoeld en dan heb ik nog twee vaginale bevallingen gehad”, zegt de vrouw die op het moment van het ongeluk alleen thuis was met een 18 maanden oude baby.

@chantelleconway2020

Day 4 of my burns 😭 I’m just wondering if they is anyone out there what could recommend a really good cream for when the old skin comes off . 🙏🏽💗

♬ original sound – Chantelle Conway 🖤

“Het voelde de hele tijd alsof iemand een brander in zijn gezicht had, en ik was ervan overtuigd dat mijn hele gezicht was verbrand.”

Om de angst te verlichten, dompelde de sneldenkende Chantelle haar hoofd in ijskoud water.

Achteraf zeggen de dokters dat dat haar gered heeft van derdegraads brandwonden.

Behandeld met morfine

Chantelle’s ex-man reed haar naar het ziekenhuis waar ze onmiddellijk werd behandeld met morfine. Maar helaas was dat slechts het begin van Chantelle’s verhaal.

@chantelleconway2020

Old skin peeling off a lot today 😩 thank u everyone who’s messsge means a lot 💗

♬ original sound – Chantelle Conway 🖤

In de weken daarna ontwikkelden de brandwonden zich tot grote blaren die openbarstten en begonnen er grote huidschilfers af te vallen.

“Ik heb nu niet zoveel pijn meer, maar het jeukt erg en de binnenkant van mijn neus en lippen zijn nog steeds erg pijnlijk”, zegt ze.

“Breekt mijn hart”

Maar het is niet alleen de pijn zelf die pijnlijk is. Chantelle’s dochter vindt dat haar moeder er eng uitziet.

“Ze heeft me verteld dat ze mijn gezicht zo niet mooi vindt en dat breekt mijn hart,” zegt Chantelle.

Chantelle zegt dat ze nooit meer eieren zal kunnen eten omdat ze zo getraumatiseerd is en ze hoopt nu dat haar verhaal anderen kan doen afzien van de eiertruc.

Hoe verschrikkelijk. Help ons alvast om dit artikel te delen, zodat niemand anders deze levensgevaarlijke trend uitprobeert.

Je kunt ons nu ook volgen op Instagram voor meer leuke verhalen, foto’s en video’s.