Tweet about this on Twitter Pin on Pinterest Share on Facebook

Levensbedreigende nieuwe trend verspreidt zich tussen jongeren – dit moet stoppen!

De vijftienjarige Nickolas had een avondje gepland met zes van zijn beste vrienden.

Toen hij plots wakker werd in het midden van de nacht, en het voelde alsof zijn nek in brand stond.

“Het was de vreselijkste pijn van mijn leven,” vertelde Nickolas aan KTHV News.

Maar wat was er eigenlijk gebeurd toen Nickolas Conrad, een 15-jarige student uit Arkansas, aan het slapen was?

“Ik voelde een enorm brandend gevoel in mijn nek, en toen ik wakker werd begon ik te schreeuwen en te huilen,” vertelde hij aan KTHV.

Wel, het bleek dat het geen ongeval was.

© YouTube

Nickolas was het slachtoffer van een “internet challenge”, die recent populair blijkt te zijn onder jongeren. Het heet, de “Hot Water Challenge, of ‘De Hete Water Uitdaging’, en er zijn verschillende variaties.

In de versie die de zogezegde vrienden van Nickolas speelden, wachtten ze tot hij in slaap viel, en goten kokend water op hem.

Het “spelletje” veroorzaakte eerste – en tweedegraads brandwonden op Nickolas zijn nek. Hij moest naar het ziekenhuis gebracht worden voor verzorging.

© Vimeo

Nickolas’ vrienden zeiden dat ze niet beseften dat het water heet was, maar Nickolas gelooft er niets van.

“Ze zijn mijn vrienden niet meer, en zullen het ook nooit meer zijn,” zei Nickolas over de jongens die de “challenge” deden bij hem.

Natuurlijk is de moeder van Nickolas, Mickey, verbolgen over wat er gebeurd was met haar zoon.

“Ik dacht dat hij een ongeval had gehad. Maar toen ik te weten kwam dat dit opzettelijk was, vond ik het echt zorgwekkend,” zei Mickey aan KTHV. “Zeg nooit: ‘Mijn kind zou dit nooit doen’. Licht hen er eerst over in.”

© YouTube

Volgens KTHV werd niemand vervolgd, en de volwassenen die thuis waren, lagen te slapen op dat moment. Ze hadden geen idee wat er zich afspeelde.

De “Hot Water Challenge” wordt serieus genomen in scholen doorheen de Verenigde Staten. In augustus 2017, verbrandde de elfjarige Jamoneisha Merritt haar gezicht toen haar vrienden haar overgoten met kokend water, en een achtjarig meisje in Florida stierf als gevolg van het proberen te drinken van kokend heet water bij een weddenschap onder vrienden.

Bekijk hier een nieuwsverslag over Nickolas zijn incident:

Dit moet echt onmiddellijk stoppen. Deel aub dit artikel zodat meer ouders met hun kinderen hierover praten, en ervoor zorgen dat ze de gevaren hiervan kennen.