Tweet about this on Twitter Pin on Pinterest Share on Facebook

Moeder kruipt in bed bij haar stervende zoon om afscheid te nemen – breekt als ze denkt aan wat hem doodde

Geen een ouder zou ooit zijn of haar eigen kind moeten begraven. Maar dankzij een sterke, gevaarlijke drug gebeurt dat vandaag de dag te vaak.

In maart 2017 moest Sherri Kent afscheid nemen van haar 22-jarige zoon Michael. Wat ze ook had gewild dat ze had gedaan, ze was niet bij machte om het leven van haar zoon te redden.

Nu hoopt Sherri dat haar verschrikkelijke verhaal kan helpen om de kinderen van andere mensen te redden. In een emotioneel bericht op Facebook, deelt ze een foto van haarzelf naast haar stervende zoon in het bed in het ziekenhuis.

“Mijn zoon was geen verslaafde. Hij maakte alleen een fout die hem zijn leven kostte,¨ schreef ze.

© Facebook/SherriKent

Op 21 maart stierf Michael Kent uit Brits-Columbia, Canada, op de leeftijd van 22. Hij had zijn hele leven nog voor zich maar helaas verloor hij het aan fentanyl, een sterke drug die gelijk staan aan heroïne, maar alleen 50 tot 100 keer sterker is. De drug is extreem moeilijk om goed te doseren, alleen een klein verschil scheidt het verlangde effect van een overdosis.

Volgens het Calgary Police Department, staat Michael´s zaak niet op zichzelf – de drug doodt dagelijks drie tot vier mensen, alleen al in de provincie Alberta.

Imgur

De moeder van Michael, Sherri, schreef haar bericht dan ook niet alleen aan Canadese ouders maar aan ouders over de hele wereld waar jonge mensen ook maar aan fentanyl kunnen komen.

“Ik wil dat iedereen weet dat mijn zoon Michael stierf aan een overdosis fentanyl,” schreef Sherri. “Ik wil mensen erop wijzen dat er een epidemie aan de gang is die dagelijks 5 tot 7 levens kost in elke stad in Canada.¨

Michael had slechts eenmalig fentanyl nodig om hem te laten sterven.

Hij was boodschappen doen toen een kennis hem wat ¨echte sterke¨ heroïne aanbood. Hij weigerde eerst, maar besloot een dag later toch op het aanbod in te gaan.

De twee mannen namen de drug in de toiletten van een winkel. Maar toen de andere man zag hoe Michael reageerde op de drug, werd hij bang en rende weg.

Twintig minuten later besefte de man wat er aan de hand was en kwam terug met de winkeleigenaar om de deur open te breken. Daar lag Michael, bewusteloos en met blauwe lippen.

¨Tegen de tijd dat de ambulance er was, lag hij al in coma,¨ vertelde Sherri the CBC.

© Facebook/SherriKent

Michael had fentanyl genomen. Hij werd op de intensive care gelegd en stierf een week later.

Toen Michael´s moeder zich realiseerde dat haar 22-jarige zoon zou sterven, gaf ze hem een laatste knuffel.

¨Ze maakten een plek vrij op het bed zodat ik bij mijn zoon kon liggen en met hem kon praten,¨ zei Sherri. ¨Ik sprak daar tegen hem dat ik nog steeds trots op hem was.¨

Het is waarschijnlijk een kleine steun voor de moeder van Michael, maar haar emotionele bericht op Facebook is nu al meer dan 110,000 keer gedeeld.

Hopelijk worden meer mensen zich nu bewust van fentanyl en helpen ze op zijn minst een aantal overdosissen tegen te gaan.

Michael´s verhaal mag niet vergeten worden. Deel het bericht van deze moeder met je vrienden op Facebook!